Tänd ett ljus för jordens barn

"Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på, tänd ett ljus, för jordens barn"
Imorgon är det första advent och vi tänder vårt första ljus i adventljusstaken. När ni tänder ljuset tycker jag att ni ska tänka på de barn som har det lite svårare i världen. En till tanke slog mig nyss när jag satt med alla tablettaskar i famnen. Jag gör för första gången något som verkligen kommer att göra skillnad. Vi tjänar inget på vårt projekt och alla pengar går som sagt oavkortat till Unicef. Vårt mål är 10 000 kronor. Om vi samlar in den summan pengar kan vi göra en stor skillnad på Afrikas horn. Tänk att ett gäng tonåringar kan göra en skillnad i världen, även om den är liten. Nu ska vi kämpa med att sälja dessa tablettaskar och förhoppningsvis vill ni hjälpa till genom att köpa produkterna av oss.

Unicef har redan gjort mycket på afrikas horn. 113 plan och 39 fartyg med totalt 9 740 ton förnödenheter skickades till Afrikas horn under augusti och september månad. Förnödenheter som bland annat räckt till att behandla mer än 183 000 barn mot svår undernäring, förse 110 000 familjer med matpaket (för två veckor) och sett till att 883 000 människor fått hjälp med grundläggande hälsovård. För att läsa mer om detta länkar jag till en intressant artikel: http://hd.se/mer/2011/10/15/lagret-som-raddar-liv/

Jag vill bara säga att jag har världens bästa projektgrupp. Alla jobbar tillsammans och kämpar för att nå vårat mål. Så nu pratar jag från alla, Glad första advent från Jennifer, Ellen, Linnea, Clara, Johanna och Olivia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0